تعمیرات لوازم خانگی در کرج

تعمیر یخچال در کرج

تعمیرات یخچال در کرج

مهمترین خدماتی که در تعمیرات سریع صورت میگیرد، تعمیرات یخچال در محل است که بدون نیاز به جابجایی یخچال انجام میشود. با توجه به دشوار بودن جابجایی یخچال و لزوم استفاده مداوم از آن در خانه باید تعمیرات این دستگاه در خانه و محل شما انجام شود. تعمیرات سریع تمام برند های یخچال را در کرج تعمیر میکند. برند های مختلف مانند: سامسونگ – اسنوا – دوو – ال جی – پاکشوما – بکو – دکو – ویرپول – کنوود – بوش – زیمنس – الکترواستیل و … بصورت کامل در تعمیرات سریع انجام میشود.

چگونه یخچال خود را در 6 مرحله آسان تعمیر کنید

آیا متوجه شده اید که یخچال شما به طور معمول خنک نمی شود؟ در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای تعمیر یخچال خود انجام دهید.

راهنمای عیب یابی آسان یخچال

هیچ چیز بسیار خسته کننده ای نیست که یخچال خود را باز کنید، در دست بگیرید و متوجه شوید که آنقدر خنک نیست که غذای شما خراب نشود. این راهنمای عیب‌یابی گام به گام به شما نشان می‌دهد که دقیقاً چه کاری برای شناسایی مشکل و رفع آن انجام دهید.

بهترین بخش این است که اگر متوجه شوید که تعمیر واقعاً به یک متخصص با ابزارها و قطعات مناسب نیاز دارد، می‌توانید دقیقاً به آنها نشان دهید که چه چیزی اشتباه است، که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود.
ابزار برای کار

قبل از اینکه بتوانید مشکل خنک کننده را کشف کنید، باید ابزارهای زیر را جمع آوری کنید:

مجموعه سوکت / ضامن دار
سیم کش/برش

مواد مورد نیاز

فن اواپراتور و/یا فن کندانسور (اینها را می توانید در آمازون تهیه کنید)

رفع آسان یک مشکل رایج

چندین دلیل احتمالی وجود دارد که یخچال شما غذاها و نوشیدنی های شما را سرد نگه نمی دارد. اما قبل از اینکه به تعمیرات پیچیده تر بپردازیم، ابتدا به ساده ترین تعمیرات نگاهی می اندازیم.

1. مطمئن شوید که یخچال شما از برق جدا نشده است. گاهی اوقات ممکن است با فشار دادن یخچال، یک دوشاخه تا حدی از پریز خارج شود. شاید یک حیوان خانگی خانواده بند ناف را جدا کرده باشد. وقتی در را باز می کنید باید چراغ یخچال روشن شود. اگر اینطور نیست، یا لامپ شما سوخته یا دوشاخه کامل نیست.

2. ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید به طور تصادفی خاموش نشده است.

3. دریچه های پشت محفظه فریزر را بررسی کنید. آیا آنها با جعبه های بزرگ بستنی یا پیتزا مسدود شده اند؟ این دریچه ها باید شفاف باشند تا هوای سرد در کل واحد فریزر/یخچال به گردش درآید.

4. اگر در خانه ای با حیوانات خانگی زندگی می کنید، موهای حیوانات خانگی می تواند در جلوی کلاف های زیر و پشت یخچال جمع شود. گرفتگی کویل ها می تواند باعث خنک شدن ضعیف شود، بنابراین کویل های خود را کاملاً جاروبرقی بکشید.

5. بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی در فن کندانسور گیر نکرده و آزادانه در حال چرخش است. اگر یخچال شما مدل جدیدتری است، ممکن است فن نداشته باشد اما به جای آن در پشت آن کویل است. برای مدل های قدیمی تر، یخچال خود را از برق بکشید و بیرون بکشید. پره های فن کندانسور را تمیز کنید و فن را با انگشتان خود بچرخانید تا ببینید آزادانه حرکت می کند یا گیر کرده است. یخچال را دوباره به برق وصل کنید و ببینید وقتی کمپرسور کار می کند فن کار می کند یا خیر. اگر فن کار نمی کند، به خواندن ادامه دهید تا نحوه تعویض فن را ببینید.
تعویض فن اواپراتور یخچال شما

اگر صدای کارکرد کمپرسور یخچال خود را می شنوید اما دمای داخل واحد شما به اندازه کافی خنک نیست، به احتمال زیاد فن اواپراتور شما گیر کرده یا شکسته است. یکی از نشانه های بد بودن فن اواپراتور صدایی است که از آن خارج می شود. وقتی موتور فن شروع به خراب شدن می‌کند، صدای جیغ یا جیغ می‌شنوید، و وقتی در فریزر را باز می‌کنید این صدا بلندتر می‌شود. برای بررسی و تعویض فن اواپراتور، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: پوشش را بردارید

درب محفظه اواپراتور خود را تا انتها در پشت فریزر خود خواهید یافت. برای بازرسی اواپراتور و دسترسی به فن اواپراتور، این پوشش را بردارید. اگر پیچ‌های واضحی نمی‌بینید، ممکن است توسط شاخه‌های پلاستیکی کوچکی پوشیده شده باشند که ابتدا باید آن‌ها را باز کنید.